امروزه تولید کنندگان زیادی اقدام به طراحی و تولید مبلمان اداری می کنند و هریک هم بنا به تجهیزات و متریالی که در ساخت آن ها به کار می برند قیمت های متفاوتی را ارائه می کنند .
قیمت مبلمان اداری به دلیل نوع و میزان کیفیتشان متفاوت است , هر اندازه که کیفیت محصولات بالاتر باشد قیمت آن ها هم افزایش می یابد . از تولید کننده ی مبلمان می توان میزان کیفیت آن ها را تعیین کرد , تولید کننده ها و فروشگاه های معتبر اقدام به ساخت بهترین نوع مبلمان با کیفیت عالی می کنند . اگرچه قیمت آن ها کمی بالاتر است اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد .
عامل بعدی دیگری که در قیمت این نوع کالاها تاثیر گذار است برند سازنده آن است , انواع و اقسام مبلمان اداری در مدل ها و رنگ های متفاوت را می توان از فروشگاه ها تهیه نمود . مبلمان اداری با برند های داخلی و خارجی در بازار موجود هستند همانطور که می دانید برند های خارجی قیمتی بالاتر از برندهای داخلی دارند , امروزه تولید کننده های داخلی مبلمان و تجهیراتی تولید می کنند که از نظر کیفیت با برندهای خارجی برابری می کنند اما به دلیل اینکه تولیدات داخلی هستند با قیمت پایین تر و مناسب تری عرضه می شوند .
مبلمان اداری شامل میز , صندلی , کمد , کتابخانه و مبل های راحتی می شود و تماما متناسب با نوع و کاربری هر اتاق طراحی می گردند . قیمت هر کدام از این تجهیزات بنا به نوع و کاربری آن ها متفاوت است , به طور مثال مبلمان مدیریت مجموعه با مبلمان سایر قسمت های مجموعه متفاوت است و طبیعتا قیمت آن ها نیز با هم فرق می کند .
برای تهیه ی مبلمان اداری ارزان می توانید به چند فروشگاه سر بزنید قیمت ها را جویا شوید کیفیت ها را مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید کنید چه بسا چند فروشگاه یک نوع مبلمان با یک کیفیت و مدل را به چند قیمت به فروش برسانند با این کار می توانید بهترین نوع مبلمان را با قیمتی مناسب و ارزان تهیه فرمایید .
مهم ترین المان تاثیر گذار در دکوراسیون یک اداره یا محل کار مبلمان است , برای خلق یک محیط جذاب و زیبا لازم است به این المان توجه ویژه ای شود .
میهمان ها و افرادی که به یک شرکت وارد می شوند اولین چیزی که نظر آن ها را به خود جلب می کند نوع دکوراسیون و علی الخصوص مبلمان است به همین دلیل هم باید به طراحی داخلی و دکوراسیون که بیانگر اعتبار شرکت است توجه ویژه ای نمود .
قیمت مبلمان اداری بر اساس معیار ها و پارامترهایی چون کیفیت , تعداد و نوع آن ها متغیر است . در این میان گاهی افرادی که اقدام به تاسیس یک شرکت می کنند ترجیح می دهند از مبلمان دست دوم استفاده کنند چرا که این نوع مبلمان قیمت پایین تری دارند و برای افرادی که مایل به صرف بودجه و هزینه ی زیادی نیستند مناسب است .
اغلب این افراد با هدف موقتی بودن شرایط اقدام به خرید مبلمان اداری دست دوم می کنند و بعد از مدتی که اوضاع مالی شرکت بهبود یافت مبلمانی نو و به روز را جایگزین آنان می نمایند .
حال این افراد به هنگام خرید مبلمان باید به یکسری معیار ها توجه کنند .
· اول اینکه مبلمان تهیه شده کیفیت کافی را داشته باشند و در همان مدت زمانی هم که قرار است از آن استفاده شود دچار مشکل و یا تغییر فرم و حالت نشوند .
· اگر گارانتی محصولات به پایان رسیده باشد کارایی آن ها را نمی توان تضمین کرد چه بسا بعد از چند روز دیگر قابل استفاده نباشند .
· تنها دلیل انتخاب این نوع محصولات قیمت ارزان آن هاست پس به هنگام خرید این نکته را از یاد نبرید و مبلمان را با قیمتی مناسب تهیه فرمایید .
· مبلمان دست دوم را بر اساس نیاز خود خریداری کنید , توقع نداشته باشید که هر نوع مبلمانی را با طرح و رنگ و مدل دلخواه خود پیدا کنید .
مبلمان اداری شامل میز و صندلی هایی است که برای قسمت های مختلف یک اداره به کار گرفته می شود , مبلمان اداری تاثیر زیادی در محیط محل کار دارد و به همین دلیل هم در انواع و اشکال مختلفی تولید و به فروش می رسد .
مبلمان اداری در اتاق های مدیریت , کنفرانس , سالن های انتظار و .. مورد استفاده قرار گرفته می شوند و در هر فضا نیز مبلمان متناسبی باید به کار گرفته شود به طور مثال مبلمان و تجهیزاتی که در اتاق مدیریت استفاده می شود با مبلمان بخش کارمندان متفاوت است .
· اتاق مدیریت : این قسمت از اداره مبلمان و دکوراسیونی خاص و متفاوت با سایر قسمت ها می طلبد .
· اتاق کنفرانس : این اتاق ها شامل یک میز بزرگ و تعداد زیادی صندلی کنفرانس با ابعاد یکسان می باشد .
· سالن انتظار : تعدادی صندلی شبیه به هم و یکدست در این قسمت از شرکت به منظور نشستن مشتریان منتظر گمارده شده است .
در این میان اغلب افراد مبلمان راحتی را ترجیح می دهند چرا که این نوع مبلمان ساده تر و راحت تر از سایر مبلمان اداری هستند و مانع از این می شود که شخص در دراز مدت دچار خستگی و درد های عضلانی شود .
از انواع مبلمان اداری علاوه بر اداره جات و شرکت ها در مواردی چون بانک ها , آموزشگاه ها و .. نیز استفاده می شود .
· مبلمان اداری بانک ها
تعداد صندلی های به کار رفته در سالن انتظار بانک ها زیاد است , لازم است که این نوع صندلی ها راحت باشد و افراد میانسالی که بر روی آن ها می نشینند و گاها هم مشکلات عضلانی دارند را اذیت نکنند .
· مبلمان اداری آموزشگاه ها
قسمت مدیریت آموزشگاه مشخص می کند که از چه نوع مبلمانی استفاده شود , این امر بنا به نوع کاربری آموزشگاه و تعداد ارباب رجویان تعیین می گردد .
برای تهیه و خرید مبلمان اداری ابتدا یک لیست از تمامی اسباب و وسایلی که نیاز دارید تهیه کنید , مبلمان هر کدام از بخش های شرکت با هم متفاوت است پس به هنگام خرید به این نکته توجه نمایید .
ما در این جا قصد داریم لیستی از انواع میز و صندلی های مورد نیاز یک شرکت را بیان کنیم , امیدواریم این مطالب به شما به جهت تهیه ی مبلمان مناسب کمک کند .
در قدم اول باید میز های اداره را تهیه کنید , میزها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند :
· میز مدیریت : میز مدیریت تاثیر زیادی در نظر مشتری دارد , مشتریان و افراد غریبه اعتبار مجموعه ی شما را با آن می سنجند .
· میز کنفرانس : تمامی کنفرانس ها و جلساتی که بر گزار می شوند نیاز به یک اتاق جداگانه همراه با یک میز کنفرانس دارند .
· میز پذیرایی : میزهایی که به جهت پذیرایی از مشتریان جلوی صندلی ها قرار داده شده است , این نوع میزها را فراموش نکنید .
· میز کارمندان : هر کدام از کارمندان به میزهای مخصوصی برای گماردن سیستم ها و لوازم شخصی خود دارند .
بعد از تهیه میز نوبت به خرید صندلی است , صندلی ها هم مانند میزها دارای انواع متفاوتی هستند .
· صندلی مدیریت : این نوع صندلی معمولا بلند و مطابق با میز مدیریت انتخاب می شوند .
· صندلی کنفرانس : این صندلی ها به تعداد زیادی دور میز کنفرانس چیده می شود .
· صندلی انتظار : صندلی های انتظار به تعداد دلخواه برای مشتریان در سالن اداره قرار داده می شوند .
· صندلی کارمندان : صندلی های کارمندان نیز با توجه به میز و موقعیت آن ها تهیه می شود .
از انواع مبلمان و نیم ست های اداری نیز می توان به جهت پذیرایی از میهمانان و مشتریان استفاده کرد , تمامی این ها بستگی به سلیقه و نظر مدیریت اداری شرکت دارد .
همانطور که می دانید نوع مبلمان تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون محل کار و منزل شما خواهد داشت , اما آنچه که مسلم است تفاوت چیدمان مبلمان اداری و منزل است . نوع چیدمان مبلمان محل کار رسمی تر است چرا که همه روز افراد غریبه ی زیادی به دفترکار شما رفت و آمد دارند و شما بایستی ملاحضاتی را در این باره لحاظ فرمایید .
اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که مبلمان تاثیر بسیار زیادی در ذهن و نگرش مشتری در رابطه با اعتبار شرکتتان است , شرکت های معتبر دارای ظاهری شکیل تر و زیبا تر هستند . رسیدگی به محل کارتان احترام به مشتری را می رساند .
برای اینکه مبلمان محل کار خود را به بهترین نحو بچینید لازم است به فاکتورهایی توجه کنید :
· در ابتدا هدفتان از تغییر دکوراسیون دفتر کارتان را مشخص کنید اینکه برای جلب رضایت مشتری این کار را می کنید یا به دلیل تنوع و زیبایی محل کارتان ؟
· مرحله بعدی این است که تعیین کنید هر یک از اتاق ها و قسمت های اداره چه متراژ و ابعادی دارند , مبلمان هر قسمت بنا به کاربری و متراژ آن قسمت باید تهیه شود .
· بعد از آن مشخص کنید که میزهای اداری را باید در کدام قسمت جای دهید و مکان دقیق هر کدام را مشخص نمایید , اگر هدفتان از تغییر چینش مبلمان افزایش فضای محیط کار است میزها را عقب تر و نزدیک به هم قرار دهید .
· پس از قرار دادن میزها در جای مناسب خود وسایل و لوازم مربوط به هریک را روی آن ها بچینید و صندلی ها را در کنارشان قرار دهید . روی میز را به هیچ وجه شلوغ نکنید , وسایل اضافی را می توانید در کشوها جای دهید .
· از بیش از اندازه شلوغ کردن محیط کار بپرهیزید این کار علاوه بر نازیبا کردن محیط باعث سخت شدن رفت و آمدها می گردد .