کلمات:
کمد و یا فایل اداری- فایل های اداری- انواع کمد ها و فایل های اداری- کمد های افقی
متن:
کمد و یا فایل اداری ابزاری هستند که برای نگهداری پرونده ها و کاغذ های مهم اداری مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که شما شخصی هستید که شغل شما با هزاران پرونده و کاغذ سر و کار دارد داشتن این کمد ها برای استفاده ی شما اجباری است. این کمد ها به شما کمک می کنند تا پرونده های مهم و اداری را جدا سازی نموده و دیگر دچار سردرگمی نشوید. این کمد ها و فایل های اداری به با جدا سازی پرونده ها امکان تنظیم و مرتب سازی پرونده ها به شما کمک می کنند تا راحت تر و در محیطی کاملا منظم کار کنید. کمد ها و فایل های اداری شامل کشو هایی هستند که برای هر یک از پرونده ها به صورت جداگانه تنظیم شده اند.
انواع کمد ها و فایل های اداری
فایل ها و کمد های اداری در طرح ها و شکل های گوناگونی وجود دارند. که با توجه به سلیقه و کاربردی که دارند توسط فرد انتخاب می شوند. یکی از انواع کمد های اداری کمد های افقی هستند. این کمد ها طوری طراحی شده اند که به حالت دراز بوده و دارای ارتفاع کمی هستند. یکی از مزیت های اصلی این کمد ها عرض بودن و داشتن عمق زیاد در آن ها است. که این موضوع موجب می شود بتوانید پرونده های بیشتر را در آن ها جای بدهید البته این کمد ها جای بیشتری را نسبت به نوع عمودی آن ها اشغال می نمایند. از انواع دیگر کمد ها و فایل های اداری کمد های عمودی هستند. این کمد ها بر عکس کمد های افقی فضای بسیار کمی را در زمین و روی دیوار اشغال می کنند. ارتفاع این کمد ها بیشتر بوده اما پهنای کم تری دارند این نوع کمد ها و فایل های اداری شامل کشو هایی هستند که معمولا کشو های آن به شکل طویل هستند.
کلمات:
کمد و فایل- فایل های اداری- کمد های اداری- کمد های عمودی
متن:
کمد و فایل ابزاری هستند که معمولا برای نگهداری پرونده ها و کاغد های اداری مهم مورد استفاده قرار می گیرد. برای این که وسایل و پرونده های مهم روی هم انباشته نشود و همچنین برای جلوگیری از پخش شدن پرونده های اداری از کمد ها و فایل های کشو دار استفاده می شود. در صورتی که شما در منزل خود نیز مجبور به کار بوده و نیازمند نگهداری پرونده ها و کاغذ های کاری در منزل خود هستید استفاده از فایل های اداری امری ضروری است. این فرآیند به شما کمک می کند تا فضای منزل و محل کار خود را همواره مرتب نگه دارید و دیگر مجبور نباشید هر روز آن ها را پراکنده نمایید.
کمد ها و فایل های اداری
فایل های اداری دارای کشور هایی هستند که می توان به کمک آن ها پرونده ها را جدا سازی نموده و از ترکیب شدن آن ها با یک دیگر جلوگیری نمود. شاید در خانه و یا محل کار خود به عنوان یک کارمند دارای کمد های قدیمی و فرسوده باشید و به دنبال ابزاری باشید که بتوانید به کمک آن ها به کار های خود سامان داده و آن ها را سازماندهی نمایید. بنابراین استفاده از فایل ها و کمد های اداری کشو دار بهترین انتخاب برای شما است. فایل های اداری در انواع گوناگون و در طرح های متنوعی ساخته می شوند.
کمد های اداری در دو نوع افقی و عمودی هستند که هر یک از آن ها دارای مزایا و معایب ویژه ای هستند. مثلا استفاده از کمد های عمودی حجم کمی از فضا و دیوار را به خود اشغال کرده و اندازه ی مناسبی دارند. کمد های افقی نوع دیگری از کمد ها هستند که با وجود این موضوع که فضای بیشتری را نسبت به کمد های عمودی اشغال می کنند اما دارای ارتفاع کمتری بوده این نوع کمد ها و فایل ها دارای عمق به اندازه ی 50 سانتی متر هستند.
عوامل مهم در دکوراسیون اداری :
بدون شک طراحی دکوراسیون مدرن و جذاب برای یک اداره یا سازمان ؛ دارای فاکتورهای مهمی می باشد که رعایت کردن استانداردهای جز به جر آن ها می تواند در نهایت به داشتن محیطی دلپذیر و زیبا برای انجام فعالیت های اداری منجر شود .
عواملی نظیر نور – رنگ – وسایل کاربردی – مبلمان و... می توانند در صورت هارمونی داشتن با یکدیگر ؛ محیطی سرزنده و پویا را برای افراد و کاربران به وجود آورند .
نور : یکی از اصلی ترین و تاثیر گذار ترین مولفه ها در طراحی دکوراسیون های اداری می باشد که می توان استفاده از آن را به مبلمان – سقف و دیوار و وسایل کاربردی و ... تسری داد . هر چقدر که رنگ مورد استفاده در این مورد ؛ شادتر باشد ؛ محیطی پویا تر را به وجود می آورد .
کمد دیواری و قفسه ها : استفاده از این کمد ها در نهایت علاوه بر زیبایی محیطی ، می تواند استفاده های کاربردی داشته و می تواند باعث نظم بخشی به محیط کار شود .
میز و صندلی : استفاده از میز و صندلی های استاندارد ؛ علاوه بر به ارمغان آوردن راحتی در کار ؛ می تواند به عنوان مولفه های زیبایی در اداره نیز شناخته شود .
وسایل تزیینی : استفاده از کف پوش ها – کاغذ های دیواری – پوستر ها و قاب عکس ها , کناف کاری و ... ؛ یکی از ضروریات ساخت ظاهر در دکوراسیون اداری می باشد .
عایق یندی سمعی و بصری با استفاده از ابزارهلی مدرن : محیط های اداری را می توان با هماهنگ کردن رنگ ها و تناسب ها و ... به محیط هایی زیبا و در عین حال بهینه تبدیل کرد . تا کارمندان بتوانند با طیب خاطر و رضایت مندی و راحتی در محیط ، بازدهی کاری بیشتری داشته باشند .
دکوراسیون اداری مدرن :
فضای اداری یکی از عمده ترین محل هایی است که فرد حدود زیادی از تایم خود را در آ« جا می گذراند ، امروزه از شیوه های مدرن و کلاسیک برای طراحی دکوراسیون های اداری استفاده می شود که هر کدام از آن ها طرفداران خاص خود را دارند .
عمده ترین مسائل در رابطه با دکوراسیون اداری مدرن این است که بتوان فضا و ابزارها را به گونه ای طراحی کرده و بسازیم که بتوانیم حداکثر بهره وری را از آن ها داشته باشیم و در عین حال ؛ فضایی شاداب و زیبا را برای انجام فعالیت هایمان به وجود آوریم تا بتوانیم در این محیط پویا فعالیت های کاری به سزا و خوبی انجام داده و بازدهی مفید برای مجموعه ی کاری خود باشیم .
در این راستا علاوه بر بهینه سازی فضا ؛ میزان کاربردی کردن فضا و ابعاد صوتی و تصویری آن ، اهمیت زیادی دارد .
به عنوان مثال برای این که فضایی بازتر و بدون هرج و مرج و منظم تر داشته باشیم ؛ می توانیم خمیزان قفسه ها و باکس بندی ها را در دکوراسیون اداری افزایش داده و برای لوکس تر به نظر رسیدن آن ها از مبلمان و صندلی های ست آن ها که دارای تناسب طرحی و رنگی با یکدیگر هستند ؛ ستفاده کنیم .
اهمیت نورپردازی در فضای کاری به اندازه ای است که می توان گفت ؛ تاثیر و ارتباط مستقبیمی با روحیه کارمندان دارد و می توان به عنوان عامل محرک آن ها عمل نماید .
استفاده از گل ها و درختچه های سبز و تازه یکی دیگر از عوامل زیبا کننده ی محیط و دکوراسیون اداری است که می تواند جلوه ای خاص و در عین حال مدرن و زیبا به فضای اداری مان بدهد .
ایتفاده از کاغذ دیواری های سه بعدی ، ایده ی دیگری برای دکوراسیون اداری است که می تواند آن را از حالت معمولی به فضایی مدرن و شیک تبدیل کند .
انتخاب مبلمان در دکوراسیون اداری :
حال که شرکتی راه اندازی شده است و قرار است استارت فعالیت در آن جا زده شود ؛ یکی از مهم ترین و جدی ترین دغدغه های مدیران ؛ انتخاب مبلمان اداری می باشد. چرا که همان گونه که می دانیم ؛ نوع دکوراسیون در یک اداره ؛ می تواند تاثیر زیادی بر روی اعتماد اولیه ی مشتریان به آن اداره داشته باشد .
در انتخاب مبلمان برای ادارات ؛ چند نکته حائز اهمیت است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم .
· انتخاب مبلی که با فضای موجود در اختیار ما ؛ هماهنگی اندازه ای داشته باشد . به این معنا که مسیر رفت و آمد و ارتباط با سایر بخش های اداره را مسدود نکند و در زمان های اضطراری بتوانیم راه خروج به بیرون داشته باشیم . و یا این که چنان تناسبی با محیط داشته باشند که بتوانیم به راحتی کشوی میز ها را باز و بسته کرده و آن ها را مورد استفاده قرار دهیم .
· راحتی لازم را داشته باشد : راحتی مبلمان یکی از مساله هایی است که اغلب در حاشیه قرار می گیرد و به همین دلیل به شدت بر روی کیفیت کار افراد ؛ تاثیر گذار می شود . چرا که افراد در طول روز ساعت های زیادی را بر روی آن ها نشسته و مشغول فعالیت هستند . به همین دلیل علاوه بر زیبایی به مساله ی راحتی مبلمان نیز ، باید نگاه ویژه ای داشت .
· مناسب هزینه کنید : ارزان تر بودن ؛ همیشه به معنای بهترین بودن نیست و یا برعکس ! اما باید به این مهم توجه داشته باشیم که اغلب موارد ؛ مبلمانی که دارای کیفیت بالاتری هستند ؛ می توانند هزینه های بیشتری را در بر بگیرند . بنابر این به صرف این که اداره ای را تازه راه اندازی کرده اید ؛ و قرار است که در هزینه ها صرف جویی کنید ؛ از انتخاب مبلمان با کیفیت ؛ چشم نپوشید .
· توچه به ارگونومی : باید باور کنید که رعایت ارگونومی مبلمان ؛ می تواند در رفاه و بهره وری کاری کارمندان و مدیران تاثیر گذار باشد . به این معنا که برخی از میزها و صندلی ها مثلا یا بسیار بالا یا پایین هستند – مواد سفتی در آن ها به کار رفته و یا ... که این باعث ایجاد کمر درد و کردن درد برای افراد می شو.د . به همین دلیل باید بدانید که هزینه کردن برای رعایت ارگونومی ؛ یک سزمایه گذاری ایده آل در اداره می باشد .