فروشگاه اینترنتی

فروشگاه مبلمان اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه مبلمان اینترنتی

پارتیشن بندی اتاق مدیر در دکوراسیون اداری

 

پارتیشن بندی اتاق مدیر در دکوراسیون اداری :

سمت مدیریتی یکی از مهم ترین سمت های یک اداره می باشد . این حساسیت باعث ایجاد فضاهای خاصی برای مدید اداره شده و در دکو.راسیون اداری نیز تاثیر گذار است و دکوراتور ها محیط هایی با خاصیت های متفاوت از سایر کارمندان را برای این افراد پیش بینی می کنند .پارتیشن ها یکی از عمده اجزایی است که می تواند در ایجاد این مکان ها به کمک دکوراتور ها بیاید.

پارتیشن اتاق مدیر :

 

پارتیشنی که برای اتاق مدیر استفاده می شود ؛ خود دارای اجزای متفاوتی است که عبارتند از : چارچوب ام دی افی یا آلومنیومی شیشه  - بدنه ام دی اف کرکره ایجاد داکت برای عبور کابل ها و پزیزها و کلید ها و ...

این پارتیشن ها علاوه بر داشتن ویژگی جداکنندگی در محیط ؛ باید حائز ویژگی عایق بودن صدا نیز بوده و همچنین با توجه به اهمیت مدارک موجود در اتاق ، می بایست از لحاظ امنیتی نیز بسیار تقویت شده باشند .

در سال های اخیر ، علی رغم این که می توان با ایجاد دیو.اری ثابت ، فضای مدیریتی را از سایر فضاها جدا کرد ، ولیکن ، میل و علاقه ی مدیران به سوی استفاده از پارتیشن ها به عنوان دیوایدر ، سوق پیدا کرده است .

البته این نکته نیز حائز اهمیت است که ؛ در صورت استفاده از این چزء تفکیک کننده ،  یک مجموعه یا شرکت ؛ در هر لحظه می تواند نسبتتت به تغییر اتاق ها متناسب با نیاز روز خود ؛ بببا استفاده از این پازتیشن ها ؛ اقدام نماید .

البته نکته ی دیگر این است که تایل بندی متنوع و عدم محدودیت در استفاده از متریال های مختلف ، در ایجاد و نصب پارتیشن ها ، عامل دیگری برای محبوبیت بیشتر این شاخه از دکوراسیون اداری به شمار می آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارتیشن بندی در دکوراسیون اداری

 

پارتیشن بندی در دکوراسیون اداری :

 همه ی ما می دانیم که در هر اداره ای برای پیشبرد بهتر کارها و عدم تداخل در انجام فعالیت های هر کارمند و مدیر ؛ بایستی مکان هایی به عنوان اتاق کار با ابزار و وسیله های ویژه ی کار ؛ برای آن ها تعریف شود .

با توجه به این که معمولا متراژ هایی که برای راه اتندازی مکانی به نام اداره در اختیار افراد و سازمان ها قرار می گیرد ، معمولا کوچک هستند و نمی توان ساخت و ساز زیادی را در آ« ها انتجام داد ، پارتیشن بندی یکی از بهترین راه هایی است که می توان برای تفکیک قسمت های مختلف اداره و اتاق ها از آن استفاده کرد.

پارتیشن بندی در دکوراسیون اداری :

از پارتیشن ها قبرای منفک کردن فضاهای مربوط به اتاق مدیریت و کنفرانس اتاق معاونت اتاق کارشناسی و کارمندان استفاده می شود که هر کدام از آن ها با توجه به موقعیتی که کارمند و مدیرو ... در فضای اداره دارند ، دارای جنس های مختلفی می باشد .

چنس پارتیشن :

قالب و چارچوب کلی پارتیشن ها را برای ایجاد اتاق ؛ معمولا از آلومنیوم و ام دی اف می سازند و برای ایجاد بدنه ها از جنس تمام ام دی اف استفاده می کنند ، که هر کدام از آن ها با توجه به طراحی های پیش بینی شده برای اداره و دیزاین کلی محیط ، دارای رنگ ها و طرح های متنوعی می تواند باشد . به علاوه می توان جایی را برای داشتن پنجره ای از جنس شیشه نیز تعریف کرد .

نوع دیگری از پارتیشن ها وجود دارد که با عنوان پارتیشن های دو جداره و پروفیلی معروف هستند که هر کدام از آن ها دارای خواص و ویژگی های خاص خود بوده و برای ایجاد فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند .

 

 

تقسیم بندی دکوراسیون اداری

 

تقسیم بندی دکوراسیون اداری

همه ی ما به این مهم واقف هستیم که امروزه در ادارات لزوم داشتن بخش های مجزا از یکدیگر ، برای انجام کارها و فعالیت های مختلف به وضوح احساس می شود .

منظور از این جمله این است که به بیان ساده ، در یک محیط اداری ؛ کارهایی که به عنوان دکوراسیون بندی انجام می شود ؛ برای هر عنوان شغلی ؛ کارها و متریال های خاص خود را دارد . به این معنا که به عنوان مثال ؛ لوازم و ملزوماتی که برای دکوراسیون اتاق مدیریت استفاده می شود ؛ با این ملزوامت در دکوراسیون اتاق کارمندی و ... تفاوت زیادی دارد .

در ادامه ی مبحث ؛ به توضیح واضح تر این موضوع خواهیم پرداخت .

تقسیم بندی دکوراسیون اداری :

به طور کلی محیط یک اداره به بخش های مختلف مدیریتی  - معاونت کازشناسی و کارمندی منفک می شود . که برای انجام فعالیت های کاری در هر کدام از این بخش ها ، اقلام متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد .

مثلا : اتاق مدیریت خود به دو بخش اتاق مدیر و اتاق کنفرانس ، مجزا می شود .  اتاق مدیریت خود دارای میز مدیریت میز کار مدیر میز جلسات چند نفره مبلمان و ... می باشد.

البته در مواردی که اتاق مدیر کمی مجلل تر است ؛ می توان از داشتن تجهیزاتی به عنوان اتاق استراحت مدیر و حمام و سروویس بهداشتی مجزا از سایرین نیز نام برد.

اتاق کنفرانس دارای میز کنفرانی میز دبیر یا منشی جلسه  - میز پذیرایی  - وایت برد و ... است . اتاق معاونت تا حد زیادی به اتاق مدیریتی شبیه می باشد .

در اتاق کارمندان ؛ میز هر کارمند دارای دو بخش فایل ( ال شکل دارای جای کیس معمولی ) و میز می باشد و دارای تجهیزات آن چنانی نیست که از طرفی اتاق کارشناسی نیز شباهت زیادی به اتاق کارمندان داشته اما کمی گسترده تر است . 

سبک های معماری داخلی

 

سبک های معماری داخلی :

معماری داخلی عبارت است از ساختن و قابل استفاده کردن یک فضا که به صورت تخصصی و آکادمیک برای افراد علاقه مند به این رشته ارائه می شود .

در این حوزه ؛ سبک های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به اختصار به هر کدام از آن ها اشاره خواهیم کرد .

سبک های مختلف معماری داخلی :

 

سبک کلاسیک : از این سبک در یونان و روم باستان برای ساختن فضاهای مجلل و عبادتگاه ها و فضاهی عمومی استفاده می کرده اند . نکته ای که ذدر این زاستا قابل ذکر است ، این است که استفاده ی از این سبک برای فضاهاهی مسکونی توصیه نمی شود . چرا که باعث به هم خوردن تناسب در فضا شده و میزان هزینه های ساخت را تا حد زیادی افزایش می دهد .

سبک مدرن : در این سبک تلاش بر این است که تا حد امکان میزان فضای در اختیار قرار داده شده را بزرگ تر نشان دهند و از حداقل فضا ؛ حداکثر استفاده را بنمایند . استفاده از فرم های هندسی نامتقارن، ترکیب رنگ های خنثی و گرم  - مرکز توجه قرار دادن نور را می توان از ویژگی های مهم این سبک دانست .

سبک پروتالیسم : در این سبک از ماهیت اصلی اشیاء برای ساختن مصالح و ابزار استفاده می شود . به این معنا که مثلا قطعات چوبی لا بدون کمترین مواد شیمیایی و تغییر مورد استفاده قرار می دند و یا ستون بتنی را بدون پوشش و فلزات را بدون رنگ و غیره برای ایجاد و ساختن فضاهاه مورد استفاده قرار می دهند .

سبک مینیمال : تمرکز این سبک بر روی سادگی بیش از حد و تمرکز دادن و استفاده از نور در نقطی معین و نیز استفاده از کمترین میزان رنگ می باشد. معماران داخلی استفاده از اتین سبک را به دلی کم کردن حواشی و کمترین استفاده از متریال های مختلف را که به وجود آورنده ی حس آرامش خاصی می باشد را ؛ انتخاب می کنند. 

تعریف معماری داخلی

 

تعریف معماری داخلی :

همه ی ما اسامی معماری داخلی طراحی داخلس و دکوراسیون داخلی را شنیده ایم و احیانا با آن ها سر و کار داشته ایم . اما باید توجه داشته باشیم که این اسامی اگرچه در میان عامه ی مردم به عنوان هم معنا و مترادف و گاهی به جای یکدیگر به کار برده می شوند ؛ اما مفهومی کاملا متفاوت با یکدیگر دارند  .

در ادامه ی مطلب سعی کرده ایم که با ارائه دادن تعریف دقیق ؛ واژه ی معماری داخلی را توصیف کرده و از این طریق شما را با تفاوت این مفهوم با دکوراسیون و طراحی داخلی آشنا نماییم .

مفهوم معماری داخلی :

در ابتدای بحث باید به این مهم اشاره شود که در کل واژه ی معماری از ساختن نشات گرفته و در رابطه با ساخت و ساز می باشد .

معماری داخلی عبارت است از : معماری داخلی در واقع فرایندی است که در آن قسمت داخلی ساختمان‌ها با توجه به همهٔ جنبه‌های انسانی و استفاده از فضاها، طراحی می‌شود و در واقعطراحی داخلی  ساختمان با توجه به قید شرط‌های معمار ی است .

بر طبق این تعریف ؛ به این نتیجه می رسید که معماران تلاش دارند که نقشه ی طراحی شده ی ساختمان را به اجرا درآورده و بسازند . این در حالی است که معماران داخلی ، سعی در قابل سکونت و استفاده کردن فضا دارند و همین مورد اختلاف آن ها را با معماران به وضوح نشان می دهد .

یا به عبارت بهتر و ساده تر ؛ می توان معماری داخلی را این گونه معنا کرد که ؛ عبارت است از سبکی که به ساختن فضای داخلی ساختمان می پردازد .

معماری داخلی رشته ای تحصیلی است که افراد مشتاق به کار در این حوزه ملزم به ورود به دانشگاه ها و گذراندن واحدهای درسی در این راستا می باشند .