فروشگاه اینترنتی

فروشگاه مبلمان اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه مبلمان اینترنتی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی : در دنیای شرکتی امروز، طراحی یک سایت شرکتی که می‌تواند بیننده را به خود جلب کند، به رقابت شما در میان رقیبانتان کمک می‌کند. بدین ترتیب، این یک عنصر اصلی برای همه شرکت‌ها است که یک وب‌سایت داشته باشند که هم نشان‌دهنده طراحی خلاقانه و هم جوهر شرکت باشد. در طراحی این سایت، باید از اجزای مختلف استفاده کرد. از طراحی خاص گرفته تا الگوهای رنگی جذاب.

طرح و ارائه طراحی وب‌سایت شرکت‌ها نیز باید معنی‌دار باشد تا بتواند هدف شرکت را مشخص کند.

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکت‌ها یک عامل تعیین‌کننده است که شما را از رقیبان خود جدا می‌کند. شرکت‌های مختلف، با درگیر کردن استعدادهای متعارف و ایده‌های نوآورانه با کمک فن‌آوری‌های نوین سعی در تقویت و افزایش فضای وب خود دارند. طراحی و گرافیک وب‌سایت‌های الهام‌بخش شرکتی، تأثیر ماندگاری بر روان بینندگان می‌گذارد که بعداً آن‌ها را تبدیل به مشتری بالقوه خواهند کرد. تلاش‌هایی که در قالب وب‌سایت‌های شرکتی طراحی و ارائه می‌شوند، قطعاً مزد زحمات خود را خواهند گرفت.

ارائه، گرافیک و پالت‌های رنگی هر شرکت مظهر عناصر خاصی است که آن‌ها را از سایر شرکت‌ها منحصربه‌فرد می‌کند. این بدان دلیل است که هر طراحی، رنگ و الگو بر افراد مختلف، تأثیر می‌گذارد. بنابراین چنین چیزی وجود ندارد که یک طراحی خاص، کم‌وبیش از دیگری معنی‌دار باشد.

بنابراین، داشتن یک وب‌سایت شرکتی الهام‌بخش و معنی‌دار که بیانگر خلاقیت، دسترسی در همه زمان و نسبتاً حرفه‌ای است، یک عامل ضروری است. با این حال، مهم‌ترین چیزی که یک شرکت باید در خاطر داشته باشد، ساده نگه‌داشتن آن است بدون هیچ‌گونه ابهامی.

اما این بدان معنا نیست که یک طراحی فوق‌العاده خاص و زیبا در بازار رقابتی امروز کاربردی‌تر خواهند بود. در بازار کنونی شرکت‌هایی که از آخرین روند و تکنولوژی پیشرفته غافل هستند و فقط به ظاهر سایت خود توجه می‌کنند، آشکارا از دیگر رقیبان خود عقب خواهند ماند.

 

اکنون به چند مورد از مزیت‌های داشتن یک سایت شرکتی برای کسب‌وکارتان اشاره می‌کنیم. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 بهبود بخشیدن به اعتبار کسب‌ و کارتان

یک روش ساده برای مشاهده یک وب‌سایت این است که آدرس کسب‌وکار شما به صورت آنلاین در دسترس باشد. اینجاست که مشتریان و همکاران شما برای یافتن شما در اینترنت به آنجا می‌روند.

این کار اعتبار شما را بهبود می‌بخشد و به کسب‌وکار شما در فضای مجازی هویت می‌دهد.

ساختن تجارت خودتان

قبل از گسترش فناوری در سال 2004، وب‌سایت‌ها در درجه اول برای اهداف بازاریابی و اطلاع‌رسانی استفاده می‌شدند. شاید فکر کنید داشتن یک وب‌سایت بیشتر شبیه به داشتن یک بروشور برای نشان دادن شما در فضای مجازی است تا از رقابت عقب نمانید اما در پشت این موضوع محتوای فکری و هدف زیادی وجود دارد.

برای نتیجه گرفتن بهتر و بیشتر سایت خود، داستان خود را در سایتتان به اشتراک بگذارید.

به مخاطبان خود بگویید که چرا این تجارت و اهداف خود را آغاز کرده‌اید و امیدوارید که با آن به چه نتیجه‌ای برسید.

تقویت حضور آنلاین خود

از 7.4 میلیارد نفر در این جهان، روزانه 3.5 میلیارد نفر یا 47 درصد آنلاین هستند. آن‌ها در جستجوی اطلاعات، اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی یا خرید در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی هستند.

بنابراین داشتن یک وب‌سایت شرکتی برای کسب‌وکار خود به شما کمک می‌کند تا از فرصت‌های موجود در اینترنت استفاده کنید.

برقراری رابطه‌ای محکم با بازار خود

یک تجارت طبق تعریف، یک موجود زنده است. وفاداری زمانی حاصل می‌شود که مشتریان بدانند که با شرکتی که در حال معامله هستند نیازهای آن‌ها را درک می‌کند و نه فقط شرکتی که می‌خواهد سود کسب کند.

تقویت اعتبار خود به عنوان یک مقام

اگر کسب‌وکار شما در یک صنعت رقابتی قرار دارد، یک وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد تا اعتبار خود را به عنوان یک شخصیت قدرتمند تقویت کنید.

ایجاد ابزاری برای تولید فروش

یک وب‌سایت همچنین می‌تواند یک ابزار فعال و غیرفعال برای تولید درآمد باشد زیرا این نقطه خاتمه یا خروج در قیف فروش است.

تبدیل فروش در رسانه‌های اجتماعی کاری بسیار دشوار است. اما اگر با درایت کافی و برنامه‌ درست پیش بروید می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

به نمایش گذاشتن کار خود

در وب‌سایت خود، یک صفحه مخصوص نمونه کارهایتان درج کنید و نمونه کارهای خود را در آنجا قرار دهید که نشان‌دهنده کار شما باشد.

پیگیری مشاغل خود در زمان واقعی

یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن وب‌سایت برای یک تجارت کوچک این است که شما می‌توانید با استفاده از تجزیه‌وتحلیل، عملکرد آن را در زمان واقعی پیگیری کنید.

به عنوان مثال:

تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما

تعداد “بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد” یا کسانی که فقط یک بار به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند

تعداد بازدیدکنندگان صفحات با مطالب شما در وب‌سایتتان

میانگین زمان در سایت نشان می‌دهد بازدیدکنندگان چه مدت محتوای شما را مشاهده می‌کنند. هرچه مدت زمان متوسط ​​سایت بیشتر باشد، وب‌سایت شما بهتر است.

تعداد بازدیدکنندگانی که فقط برای چند لحظه به وب‌سایت شما مراجعه کرده و سپس وب‌سایتتان را ترک کردند.

حرفه‌ای کردن برند خود

شما باید قبل از راه‌اندازی تجارت خود شروع به کار روی نام تجاری خود کنید. این برند به کسب‌وکار شما هویت خود را می‌بخشد و درک و فهمیدن را برای مشتریان شما راحت‌تر می‌کند.

وب‌سایت شرکتی، موثرترین و کارآمدترین راه برای ساخت و حرفه‌ای کردن نام تجاری شما است.

به علاوه، تکنیک‌های بهینه‌سازی وب‌سایت می‌تواند به کاربران اینترنتی کمک کند تا برند شما را راحت‌تر پیدا کنند.

یک وب‌سایت شرکتی و یک برند حرفه‌ای نشان می‌دهد که در مورد تجارت خود جدی هستید.

سخن پایانی

وب‌سایت‌های شرکتی معمولاً سطح تبلیغاتی دارند. زیرا هدفشان ارائه شرکت است.

مخاطبان اصلی آن‌ها مشتریانی هستند که خدمات خریداری می‌کنند و تبدیل آن‌ها به معامله یا قرارداد منجر می شود. البته در این بین وب‌سایت‌های شرکتی دیگری نیز هستند که مخاطبانشان از آن‌ها، کالا خریداری کنند اما درصد خرید خدمات در وب‌سایت‌های شرکتی بالاتر است زیرا معمولاً شرکت‌هایی که تولیدکننده یا عرضه‌کننده کالا هستند ترجیح به طراحی سایت فروشگاهی می‌دهند تا طراحی سایت شرکتی.

یک وب‌سایت شرکتی چیزی بیش از یک چهره تجارت برای شما است. شما نیز باید این را به خاطر داشته باشید که قبل از شروع طراحی سایت شرکتی خود، تعیین اهداف، برنامه‌های کاربردی و شناخت کاربرانتان، مهم‌ترین کار شما است.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک طراحی سایت علمی مراجعه کنید یا با شماره تماس  02122115710 تماس حاصل فرمائید.

طراحی سایت علمی

طراحی سایت علمی

طراحی سایت علمی : در عصر حاضر که عرصه‌های مختلف به سرعت در حال پیشرفت و تغییر و تحول هستند، انتشار اخباری از این تغییرات و پیشرفت‌ها و انتقال اطلاعات به‌روز و جدید به مردم می‌تواند بسیار جذاب و مفید باشد. یکی از روش‌های بسیار مناسب برای انتقال این اطلاعات، طراحی سایت علمی است که دانشمندان در حوزه‌های مختلف علمی می‌توانند از این طریق جدیدترین اخبار حوزه فعالیت خود را به دیگران منتقل کنند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با زیروبم طراحی یک سایت علمی و مزایای آن آشنا کنیم پس در صورت تمایل به آشنایی با این نوع طراحی سایت در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی سایت علمی

چکیده

وب سایت علمی به وب‌سایتی گفته می‌شود که افرادی مانند اساتید، دانشمندان و سایر افراد متخصص در یک زمینه علمی خاص، جهت انتقال به‌روزترین اطلاعات حوزه فعالیتی خود به دیگران از آن استفاده می‌کنند. با توجه به گسترده بودن دامنه علوم، وب‌سایتی که بتوان از طریق آن اطلاعات جدید و مفید را در اختیار کاربران قرار داد می‌تواند برای هر کاربری جالب و جذاب باشد.

 

هدف از طراحی سایت علمی چیست؟

اصلی‌ترین هدف یک وب سایت علمی، انتشار انواع مطالب و مقالات علمی که حاصل تحقیق و پژوهش پژوهشگران هستند در قالب اینترنت است که دلیل استفاده از آن هم سرعت بالای انتقال اطلاعات در اینترنت و قابلیت دسترسی بالا در نقاط مختلف جهان است. نکته مهمی که باید در زمینه طراحی سایت علمی مدنظر قرار دهید این است که لازم است برای ماندگار کردن چنین وب‌سایتی همواره در حال تولید و ارائه محتوای جدید باشید.

مزایای طراحی سایت علمی

وظیفه یک وب سایت علمی در مرحله اول، انتقال اطلاعات علمی مفید و جدید است بنابراین وب‌سایتی که بتواند این کار را به نحو مناسب و درست انجام دهد می‌تواند از مزایای انجام این کار بهره‌مند شود. برخی از مزایای طراحی سایت علمی شامل موارد زیرند:

  • یک وب سایت علمی به خوبی طراحی‌شده با توجه به دربرداشتن اطلاعات جدید و جالب می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد و نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.
  • با توجه به حجم بالای مطالب در چنین وب‌سایت‌هایی، طراحی خوب و سازمان‌دهی متن‌ها می‌تواند باعث بالا رفتن رتبه سایت در رتبه‌بندی موتورهای جستجویی مانند گوگل شود.
  • شما می‌توانید در چنین وب‌سایتی درباره توانایی‌های خود به کاربران توضیح دهید و برای تأثیرگذاری بیشتر از تصاویر باکیفیت و متنوع استفاده کنید تا کاربران را در مدت زمان کوتاهی به چیزی که می‌خواهند برسانید و در عین حال آن‌ها را در صفحه خود ماندگار کنید.
  • شما این امکان را در اختیاردارید تا علاوه بر انتقال اطلاعات علمی از طریق این وب‌سایت‌ها، از آن‌ها به عنوان یک منبع درآمد در بستر اینترنت استفاده کنید.
  • یک وب سایت علمی می‌تواند افرادی که در زمینه علمی مشابه فعالیت دارند را کنار هم جمع کند و دامنه فعالیت شما را گسترش دهد.
  • افراد می‌توانند با عضویت در وب‌سایتی که در زمینه علمی تخصصی آن‌ها فعالیت می‌کند مقالات و جزوه‌های علمی خود را در با دیگران به اشتراک بگذارند و در نتیجه محتوای علمی سایت روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود.
  • مراکز علمی و آموزشی می‌توانند با استفاده از چنین وب‌سایتی از لحاظ علمی رابطه نزدیکی میان اساتید و دانش‌آموختگان ایجاد کنند و در عین حال افراد دیگر را نیز وارد بحث کنند. این ارتباط شامل به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های علمی و همچنین بحث‌های علمی و تبادل نظر درباره چنین مسائلی می‌شود.
  • دانشمندان با استفاده از این نوع وب‌سایت‌ها دستاوردها و یافته‌های علمی خود را به تمام مردم معرفی کنند.
  • شما می‌توانید در وب سایت علمی خود بخشی را به عنوان دریافت تبلیغات تعیین کنید و با استفاده از آن درآمدزایی کنید.
  • با معرفی شبکه‌های اجتماعی مختلف خود مانند یوتیوب، فیس‌بوک و… می‌توانید کاربران وب‌سایت خود را به آنجا روانه کنید و دامنه فعالیت مجازی خود را گسترش دهید.

 

ویژگی‌ها و امکانات یک وب سایت علمی

  • انتشار اخباری با موضوع‌های مختلف علمی و فناوری.
  • داشتن بخشی با عنوان پرسش و پاسخ برای برقراری ارتباط نزدیک با کاربران آنلاین و فعال وب‌سایت و همچنین تبادل نظر میان آن‌ها.
  • بخش مقالات که مقالات مختلف هر حوزه علمی خاص را شامل می‌شود.
  • قسمتی با عنوان ثبت‌نام یا ورود که افراد متخصص می‌توانند از طریق آن در وب‌سایت عضو شوند و در آن به فعالیت بپردازند.
  • انتشار مطالبی درباره زندگی‌نامه بزرگان در هر حوزه علمی.
  • بخشی با عنوان معرفی کتاب که در آن به معرفی کتاب‌های مفید و معتبر علمی می‌پردازید.

علاوه بر موارد گفته‌شده، فهرست مطالبی که به خوبی طراحی شده باشد یکی دیگر از موارد اساسی در طراحی سایت علمی است که دسترسی کاربران را به مطالب، راحت‌تر می‌کند و در عین حال باعث وفاداری آن‌ها به وب‌سایتتان خواهد شد.

مواردی که برای طراحی حرفه‌ای یک سایت علمی نیاز است

طراحی سایت علمی به‌خودی‌خود نمی‌تواند باعث جذب کاربر شود و در کار خود موفق باشد به همین دلیل لازم است که پیش از طراحی چنین سایتی نکاتی را مدنظر قرار دهید تا کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. از جمله این نکات می‌توان به مواردی مانند بهره‌گیری از طراحان مجرب و حرفه‌ای، مطالب خاص و منحصربه‌فرد، قالب‌بندی خوب، کارهای گرافیکی، برنامه‌نویسی و سئو حرفه‌ای اشاره کرد که همه آن‌ها به نوبه خود در میزان تأثیرگذاری یک سایت موثر هستند.

در طراحی یک وب سایت علمی مهم‌ترین بخش موجود محتوا است که باید به طور ویژه به آن توجه شود زیرا اگر ساده از کنار آن بگذرید این امکان وجود دارد که در رونق دادن وب‌سایتتان با شکست مواجه شوید. سعی کنید برای محتوای سایت از متن‌هایی استفاده کنید که مفید، تازه و مناسب هستند. از طرف دیگر به بهینه‌سازی مطالب سایت نیز بسیار توجه کنید زیرا این مسئله است که تعیین می‌کند وب‌سایت شما در لیست مطالب جستجو شده گوگل در چه رتبه‌ای قرار بگیرد.

نتیجه‌گیری

طراحی سایت علمی اگر به درستی انجام شود می‌تواند علاوه بر تبادل اطلاعات میان افراد علاقه‌مند به علوم و آگاهی سازی عمومی، برای مدیر یک وب‌سایت به درآمدزایی نیز منجر شود و سودآور نیز باشد؛ به همین دلیل لازم است که برای انجام این کار از افراد کارآزموده و مجرب بهره گرفته شود تا بهترین نتیجه را به دست بدهد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک طراحی سایت آموزشی مراجعه کنید یا با شماره تماس  02122115710 تماس حاصل فرمائید.

آشنایی با طراحی سایت

آشنایی با طراحی سایت

آشنایی با طراحی سایت : اگر قصد دارید وب سایت خود را راه‌اندازی کنید، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع نمایید، به جای درستی آمده‌اید … اکثر مشتریان انتظار دارند شغل شما را از طریق اینترنت پیدا کنند. برای این که بتوانید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید یا اطلاعاتی در مورد شغل و اطلاعات تماس خود ارائه دهید، داشتن یک وب‌سایت ضروری است. ایده خوبی است که پیش از ایجاد سایت خود، در مورد آنچه که می‌خواهید از وب‌سایت خود به دست بیاورید، فکر کنید. تحقیق در وب‌سایت‌های رقبای شما می‌تواند به شما در درک آنچه برایتان بهتر است، کمک کند.

طراحی سایت

آشنایی با طراحی سایت  و نکات اصلی آن که باید به آن‌ها توجه کنید:

برای ایجاد یک وب‌سایت، باید 4 مرحله اساسی را دنبال کنید.

۱. نام دامنه خود را ثبت کنید

آشنایی با طراحی سایت : نام دامنه شما باید محصولات یا خدمات شما را منعکس کند تا مشتریان بتوانند به راحتی کسب‌وکارتان را از طریق موتور جستجو پیدا کنند. مشتریانتان همچنین ممکن است انتظار داشته باشند که نام دامنه شما شبیه به نام تجاری شما باشد.

از نام دامنه شما، همچنین برای آدرس ایمیل خود استفاده خواهد شد. در حالی که می‌توانید از یک آدرس ایمیل رایگان مانند hotmail استفاده کنید، ارسال ایمیل از آدرس کسب‌وکار حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد. برای ثبت نام دامنه خود، باید یک ثبت‌کننده معتبر پیدا کنید و هزینه‌ای را بپردازید.

۲. یک شرکت میزبانی وب پیدا کنید

آشنایی با طراحی سایت : برای به دست آوردن نام دامنه خود در اینترنت، باید یک شرکت میزبانی وب پیدا کنید. بسیاری از ارائه‌دهندگان اصلی خدمات اینترنتی، خدمات میزبانی وب را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند چند آدرس ایمیل در اختیار شما قرار دهند.

هزینه ماهانه میزبانی وب بسته به اینکه وب‌سایت شما چقدر بزرگ است و تعداد بازدید شما چقدر می‌باشد، متفاوت خواهد بود.

۳. مطالب خود را آماده کنید

آشنایی با طراحی سایت : در مورد آنچه می‌خواهید مشتریان از طریق وب‌سایت شما انجام دهند، فکر کنید. این امر به شما کمک می‌کند قسمت‌ها یا صفحاتی را که می‌خواهید در سایت خود قرار دهید. در نظر داشته باشید که مشتریان شما چه اطلاعات یا معامله‌ای را می‌خواهند و مطمئن شوید که سایت ساختار یافته است تا به مشتریان کمک کند هر چیزی را که می‌خواهند، پیدا کنند.

دقیقاً همانطور که ممکن است یک حرفه‌ای را برای طراحی سایت خود استخدام کنید، همچنین ممکن است بخواهید یک فرد حرفه‌ای را برای نوشتن و ایجاد مطالب خود استخدام کنید.

وب‌سایتی که به خوبی طراحی شده است و استفاده از آن آسان می‌باشد، به شما در برجسته کردن کسب‌ و کار خود کمک می‌کند. داشتن مطالب و تصاویر مناسب و مرتبط، به مشتریان در درک محصولات و خدمات شما کمک می‌کند و باعث می‌شود در خرید از کسب‌ و کار شما، احساس راحتی کنند.

۴- وب‌سایت خود را ایجاد کنید

آشنایی با طراحی سایت : می‌توانید وب‌سایت خود را خودتان بسازید یا از یک توسعه‌دهنده وب حرفه‌ای کمک بگیرید تا آن را به بهترین شکل ممکن برای شما ایجاد کند. وب‌سایت‌ها باید به روز باشند، بنابراین حتماً برای به روز رسانی مداوم، برنامه‌ریزی داشته باشید.

در صورت تازه کار بودن در تجارت آنلاین، کمک گرفتن از شخص دیگری برای ایجاد یک وب‌سایت، ایده خوبی است. یک توسعه‌دهنده وب حرفه‌ای می‌تواند سایت شما را به سرعت راه‌اندازی کند و راهنمایی‌هایی را در زمینه طراحی وب موفق ارائه دهد. اگر به دنبال داشتن یک فروشگاه اینترنتی یا ارائه خدمات دیگری از طریق وب‌سایت خود هستید، استخدام یک متخصص حرفه‌ای می‌تواند بسیار مفید باشد.

حواستان باشد که وب‌سایت شما باید طوری طراحی شود که نه تنها روی دسکتاپ قابل اجرا باشد، بلکه روی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها نیز به راحتی اجرا شود. در واقع، بهتر است بگوییم که سایت شما باید ریسپانسیو باشد. بهینه‌سازی وب‌سایت خود، به منظور ریسپانسیو بودن آن، به این معنی است که تعداد فزاینده افرادی که از تلفن همراه و تبلت برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند از سایت شما در هر صفحه نمایشی استفاده نمایند.

 

آشنایی با طراحی سایت و نکات اصلی که باید در این رابطه بدانید

۱. در مورد آنچه مشتریان شما می‌خواهند بدانند، فکر کنید، نه فقط آنچه شما  می‌خواهید به آن‌ها بگویید!

۲. از متخصصان طراحی سایت کمک بگیرید. یک وب‌سایت غیرحرفه‌ای، به طور بالقوه می‌تواند مشتریان را دور کند.

۳. به طور مرتب وب‌سایت خود را به روز کنید، به خصوص اگر اطلاعاتی در مورد قیمت‌های محصولات و خدمات خود روی سایتتان قرار داده‌اید.

۴. اطمینان حاصل کنید که جزئیات تماس شما برای مشتریان، مناسب صحیح و آسان است.

۵. وب‌سایت خود را در مطالب بازاریابی خود تبلیغ کنید و آدرس آن را در کارت‌های ویزیت خود قرار دهید.

۶. دریابید که چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند Google بهینه‌سازی کنید. به این کار، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) گفته می‌شود. یک توسعه‌دهنده وب می‌تواند در سئوی وب‌سایت به شما کمک کند.

۷. وب‌سایت شما باید کاربرپسند باشد.

۸. سایت شما باید ریسپانسیو باشد. بدین معنی که وب‌سایت شما را بتوان روی هر صفحه نمایشی از جمله تبلت، لپ تاپ و تلفن‌های همراه اجرا کرد. اگر سایت شما طوری باشد که تنها روی لپ تاپ اجرا شود، ممکن است بازدیدکنندگان زیادی را از دست بدهید!

سخن پایانی

آشنایی با طراحی سایت : اگر می‌خواهید سایت خودتان را طراحی کنید، نکاتی وجود دارد که باید ابتدا به آن‌ها توجه کنید. ما در این مطلب در مورد طراحی سایت و نکات اصلی آن صحبت کردیم و سعی داشتیم تا به شما بگوییم که چطور می‌توانید سایت خود را با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن طراحی کنید. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک طراحی سایت تخفیف گروهی  مراجعه کنید یا با شماره تماس  02122115710 تماس حاصل فرمائید.

بهینه سازی دیتابیس برای بالابردن سرعت وب سایت

بهینه سازی دیتابیس برای بالابردن سرعت وب سایت

بهینه سازی دیتابیس برای بالابردن سرعت وب سایت : بهینه سازی دیتابیس یکی از مسائل مهمی است که به طور مداوم باید انجام شود تا داده‌های غیر ضروری که نیازی به آنها  نداریم را از دیتابیس پاک کرده تا سرعت سایت افزایش یابد . وقتی شما هر روز در حال اضافه کردن انواع داده و محتوا در دیتابیس  هستید تمام اطلاعات سایت مثل متن، تصاویر، تغییرات انجام گرفته بر روی تنظیمات اصلی سایت، اطلاعات مربوط به افزونه ها و… بر روی دیتابیس سایت ذخیره می شود. با هر بار بروز رسانی سایت، اطلاعات جدیدی به دیتابیس یا همان پایگاه داده اضافه می شود  انباشته شدن اطلاعات در پایگاه داده درطول زمان باعث کاهش سرعت لود سایت  میشود و در نتیجه بازدید کنندگان سایت کم میشود. این داده‌ها مدام در حال بیشتر و بیشتر شدن هستن که به بسیاری  از این داده‌ها اصلا نیازی نداریم و وجود آنها در دیتابیس فقط  باعث اشغال شدن حجم دیتابیس می شود که در این صورت سایت شما با کندی مواجه میشود و باعث مصرف بیش از حد منابع CPU در هاست می شود  .وقتی سایت کند باشه دیر لود شده  که یکی از اصول سئو که  سرعت لود سایت حداکثر ۷ ثانیه باشد  را زیر پا میگذارد.

بالا بودن سرعت وب سایت از جمله عواملی است که می تواند  بازدید کنندگان سایت را حفظ کند و رتبه بهتری در جایگاه گوگل نصیب سایت شما کند.

برای سیستم هایی که مدیریت محتوای آنها وردپرس  است میتوان از  افزونه ای به اسم WP-Optimize  که در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و افزونه ای پر امتیاز است استفاده کرد  با استفاده از این افزونه می توانید دیتابیس خود را بهینه سازی کنید .

در غیر اینصورت مراحل بهینه سازی دیتابیس به صورت دستی را بخوانید .

مراحل بهینه سازی دیتابیس برای بالا بردن سرعت وب سایت

برای بهینه سازی دیتابیس باید چندین کار انجام دهید که هر کدام از این مراحل نقش زیادی در کم حجم شدن پایگاه داده و بهینه سازی آن دارند. حالا به بررسی این مراحل پرداخته و توضیحاتی در مورد نحوه انجام هر مرحله ارائه می دهیم.

حذف اطلاعات بدون استفاده

اولین مرحله بهینه سازی دیتابیس که مطمئناً به ذهن ادمین های سایت خواهید رسید حذف اطلاعاتی از پایگاه داده  است که مورد استفاده قرار نمی گیرد و بیهوده فضای پایگاه داده را اشغال کرده اند. همچنین ممکن است هنگامی که مطلب جدیدی را ایجاد می کنید چند نسخه کپی از مطلب شما در دیتابیس ایجاد شود که شما با حذف آن ها می توانید فضای قابل توجهی از دیتابیس را آزاد نمایید.

 

حذف افزونه های بدون کاربرد

یک سری از  افزونه ها به طور پیش فرض بر روی سیستم های مدیریت محتوا نصب شده اند که ممکن است بعضی از آن ها مورد استفاده سایت شما قرار بگیرند و برخی از آن ها به درد شما نخورند و حذف آن ها می تواند در بهینه سازی دیتابیس موثر باشد. گاهی  مدیران سایت برای آن که امکان جدیدی در سایت خود فراهم کنند اقدام به نصب افزونه های مورد نیاز خود می کنند که بعد از مدتی آن ها را غیرفعال کرده و دیگر از آنها استفاده نمی کنند. این افزونه ها هم بهتر است از پایگاه داده به طور کامل پاک شوند .

 

در پایان اگر به دنبال یک تیم حرفه ای با سالها سابقه عملی و هزاران پروژه انجام شده برای پروژه طراحی سایت خود هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اصل موفقیت در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی چیست؟

اصل موفقیت در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی چیست؟

اصل موفقیت در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی چیست؟ در شرایط فعلی اقتصادی کشور یکی از دغدغه های مردم شناسایی روش هایی برای حفظ سرمایه و جلوگیری از کاهش ارزش آن است. اما افرادی که روحیه کارآفرینی دارند به دنبال فعالیت در کسب و کارهایی هستند که برای حال حاضر و در سال های آینده از رشد و سود مناسبی برخوردار باشند. از دیدگاه کارشناسان یکی از چند گزینه اصلی، بهره گیری مناسب از پتانسیل های فضای مجازی و اینترنت است. این روش بدلیل کاهش قابل ملاحظه سرمایه اولیه مورد نیاز و نیز ظرفیت ۴۰ میلیون کاربر اینترنت یک بستر کاملا مستعد برای رشدهای نمائی و چندبرابری است. اما در همین شرایط عده زیادی به سمت فضای مجازی آمده و با طراحی سایت شکست خورده اند.
در این گفتگو با آقای دکتر مهرداد سیجانی قصد داریم با روش های موفقیت و دلایل شکست آشنا شویم. آیا واقعا طراحی سایت و اپلیکیشن راهکار خوبی برای پول سازی است. حدود بودجه مورد نیاز برای این کار چقدر است. چه عواملی در موفقیت و شکست من تاثیر جدی دارند. دکتر مهرداد سیجانی، مدیرعامل گروه شرکت های فناوری اطلاعات فراکارانت، مدرس دانشگاه و عضو هیئت مدیره دو دوره سازمان نظام صنفی رایانه ای به این سوالات پاسخ داده اند.

در سه سال اخیر حضور در فضای مجازی علی الخصوص طراحی سایت و فروشگاه و اپلیکیشن با استقبال بسیار مواجه شده است. آیا واقعا حرکت به این سمت ثمربخش و سود آور است یا یک تب است که فروکش می کند؟
سیجانی: راه اندازی یک کسب و کار در فضای مجازی و یا حرکت یک کسب و کار سنتی به سمت اینترنت قطعا سودآور است و سودآوری آن به دلایل متعدد با سایر روش های موجود کارآفرینی قابل قیاس نیست اما راه و روش های خاص خود را دارد.
این عادت وجود دارد که زمانی که موفقیت یک عده را در یک حوزه می بینیم تنها به پوسته ظاهری آن توجه کنیم و بدون در نظرگیری روش و مسیر به طور هیجانی رفتار کنیم. ناشی از این رفتار هم عده ای فورا روش های کپسولی موفقیت را در قالب کپی عملکرد به متقاضیان بی اطلاع پیشنهاد می دهند. خوب طبیعتا افراد حرفه ای در مدیریت و کسب و کار در این راه موفق می شوند و یک عده زیادی هم به امید موفقیت مقداری از پول و وقت خود را از دست می دهند.
اصل موفقیت در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی چیست؟
سیجانی: ما برای رفع این مشکل دو راه حل تضمین کننده موفقیت داریم.
اول اینکه مراحل و خط سیر حضور در فضای مجازی را مرحله به مرحله و کامل طی کنیم.
دوم اینکه کار را به شرکتی بسپاریم که حرفه ای کار میکند .
این مراحل چیست؟
سیجانی:  اول باید به این سوالات پاسخ بدهیم. چه می خواهم، هدف من چیست، مخاطب من کیست، رقبای من چه کسانی هستند، چه چیزهایی برای مشتریان دارم، آن ها چه چیزی نیاز دارند و فرق من با رقبا چیست؟
پاسخ به این سوالات به شکل صحیح خود موضوع یک پروژه مدیریتی و همراه با تحقیقات بازار است اما امکان فشرده سازی این مرحله با استفاده از مشاورین مجرب و مسلط وجود دارد
مرحله بعد تدوین استراتژی مناسب برای عملیاتی شدن  اهداف با رویکرد استفاده از ظرفیت فضای مجازی خواهد بود ؛ حالا می خواهد طراحی سایت باشد، حضور در شبکه اجتماعی یا اپلیکیشن موبایل این مرحله از استراتژی محتوا شروع می شود. به بایدهای طراحی سایت می رسد و روش های جذب مخاطب را در دیجیتال مارکتینگ تعیین می کند وسپس ویژگیهای هاست و سرور را هم با توجه به جامعه هدف تعیین مینماید
یعنی شما معتقدید ورود به این عرصه راه و روش خاصی دارد. خوب در این صورت اگر این ظرفیت برای همگان مناسب نیست با اصل تاثیرگذاری جدی آن در اقتصاد در تناقض قرار نمی گیرد؟
سیجانی: شما در واقعیت هیچ کسب و کاری را با دیدن ظاهر آن انتخاب نمی کنید. چه بسیار افرادی که با شنیدن سودآوری قابل توجه کسب و کارهای مرتبط با خوراک و غذا به سمت تاسیس انواع واحدهای صنفی غذائی رفته اند. مقداری هم سرمایه گذاری کرده اند و پس از مدتی آن را با زیان تعطیل کرده اند. هر کار راه و روشی دارد و نیازمند انجام دقیق مراحل آن است.
هنوز هم معتقدم کسب و کارهای حوزه فضای مجازی بدلیل نیاز بالای جامعه، بازار هدف وسیع و آماده و سرمایه اولیه مورد نیاز کم تر از سایر کسب و کارها بهترین راه رشد و موفقیت است.
متاسفانه ما به جای کاری که باید انجام دهیم خیلی وقت ها کاری را انجام می دهیم که می توانیم.
وقتی می خواهیم در فضای مجازی موفقیت کسب کنیم به جای برنامه ریزی استراتژیک، بررسی داشته ها، بررسی بازار و تدوین استراتژی محتوا؛ مستقیم می رویم سراغ طراحی سایت آنهم بشکل دم دستی به شرکت یا شخصی که کمترین هزینه را پیشنهاد میکند یا بهتر ما را متقاعد میسازد موارد زیادی دیده شده که به ارایه کننده خدمت ثبت شرکت یا چاپ کاتالوگ و کارت ویزیت هم سپرده اند
در بررسی که از بهترین شرکت های طراحی سایت به عمل آوردیم اکثر سفارشات با مشکل تامین محتوا روبروست و این یعنی سفارش دهنده حتی در این مرحله هنوز نمی داند چه می خواهد ولی می خواهد سایت یا اپلیکیشن داشته باشد و دوست دارد موفق شود.
متاسفانه کم تر شرکت طراحی سایتی را می یابید که دانش ارائه این خدمات مشاوره مدیریتی را به شکل کامل داشته باشد. در این مرحله شما به یک مشاور حرفه ای نیاز دارید. خروجی این مرحله تقریبا تکلیف مجری پروژه را مشخص می کند.
اصل موفقیت در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی چیست؟ ما بدلیل نیاز مشتریانمان در فراکارانت به ارایه خدمات فاز مشاوره به طور جدی وارد شده ایم و اعتقاد داریم انجام صحیح این مرحله از پریدن به مرحله اجرای پروژه بسیار مهم تر است. شرط لازم برای ارائه این مشاوره وجود دانش آکادمیک به همراه تجربه طولانی در این صنعت است.
به هر روی خروجی این بخش باید تکلیف صفر تا صد کارهایی که لازم است انجام شود را تعیین کرده باشد.
با انجام این کار انتخاب یک مجری و یا حتی تقسیم پروژه بین چند مجری به راحتی قابل انجام می شود.
در خروجی های این مشاوره پاسخ های دقیق و قانع کننده ای برای سرمایه گذار و مالک کسب و کار تهیه می شود و مسیر حرکتی پروژه در مراحل طراحی سایت شامل تکمیل محتوا، فرآیندهای تعاملی آن با مخاطب و نیز برنامه های دیجیتال مارکتینگ کاملا مشخص است. یعنی نمی شود این مرحله را انجام نداد.
شاید عده بسیار محدودی بدلیل وجود شم تجاری و یا شانس و یا کپی از طراحی سایت دیگران بدون انجام این مراحل وارد مرحله طراحی سایت و سپس هم خرید هاست و راه اندازی شوند و توفیقاتی هم کسب کنند اما پایه این کسب و کار لرزان است و نمی دانند فردا در برابر اقدامات جدید رقیب چه کنند.
هزینه ای که در این مرحله می کنیم اولا احتمال شکست پروژه را به حداقل می رساند و ثانیا هزینه اجرای پروژه را کاملا کاهش می دهد.
هزینه اجرای پروژه چطور کاهش می یابد؟
سیجانی: فرض کنید زمینی دارید و دوست دارید در آن یک ساختمان داشته باشید. احتمال دوباره کاری، ساختن و خراب کردن ها، کم تر فرض کردن بودجه مورد نیاز پروژه یا گران تر خریدن خدمت از میان پیمانکاران تنها زمانی ناچیز می شود که شما نقشه کاملا روشنی از آنچه باید انجام شود در اختیار دارید و با آن مجری متناسب و بهینه را انتخاب می کنید.
این مشاوره را از کجا بگیریم؟
سیجانی: در حال حاضر بدلیل عدم توجه بازار به این نیاز این بخش چندان شکل نگرفته است.
ما به کمک دوستانمان در مراحل پایانی راه اندازی مرکزی برای معرفی افرادی که واجد شرایط ارائه خدمات مشاوره هستیم که ان شاءالله در آن بتوانیم خدمات مشاورین با تجربه ای که هم در بعد مشاوره و هم در خدمات فضای مجازی دارای توانایی و تجربه کافی هستند را معرفی کنیم.
 حالا پس از انجام خدمات مشاوره چه شرکتی برای اجرا و طراحی سایت یا اپلیکیشن یا دیجیتال مارکتینگ و هاست و سرور مناسب است؟
سیجانی: به اعتقاد من ناشی از تقاضای بازار در این سالیان شرکت های ارائه خدمات به دو سمت حرکت کرده اند. یکی سمت تامین خواسته مشتریان یعنی با حداقل هزینه و ظاهری شبیه یک کسب و کار موفق که منجر به ایجاد کلیدواژه های طراحی سایت ارزان ، هاست ارزان ، سرور ارزان و دیجیتال مارکتینگ ارزان شده است که متاسفانه نه تنها هیچ بازگشت سرمایه ای برای سفارش دهنده ایجاد نکرده بلکه موجب تخریب نگرش جامعه نسبت به امکان راه اندازی کسب و کار موفق و جدی در محیط اینترنت شده است.
ویژگی این نوع پروژه ها برداشتن یک نسخه کپی از یک قالب و راه اندازی یک شبه پروژه در فرآیندهای طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن هاست که باعث کاهش جدی منابع مورد نیاز سرویس هایی مانند هاست و سرور مجازی و یا ایجاد روش های متقلبانه برای سئو و بهینه سازی سایت ها و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ شده است.
عموم خریداران هم بعد از دریافت پروژه به مشکل بر می خورند ولی چون هزینه ای که کرده اند حتی ارزش شکایت و اعتراض ندارد صرفا سرخورده می شوند. رقابت بین ارائه کنندگان هم برای بدست آوردن تعداد بیش تر خریدار این قالب ها و سایت ها و مشتری برای خدمات هر روز بیش تر می شود و حتی شما کف پیاده رو هم می توانید قیمت های این اشخاص را ببینید. قیمت هایی که غیر منطقی بودنشان در خودشان کاملا نمایان است اما ما اصولا دروغ شیرین را به حقیقت تلخ ترجیح می دهیم و در رویای موفقیت مقداری زمان و پول را از دست می دهیم.
گروه دوم شرکت ها بدلیل اینکه نگاه برند به کسب و کار خود داشته اند وارد این بازی نشده اند. شرکت های با سابقه و با حسن شهرت هستند و برنامه مشخصی برای ارائه خدمات و خدمات پس از فروش دارند.
خوب البته بدلیل معدود بودن شناسایی این شرکت ها هم چندان آسان نیست.
شاخصی برای انتخاب شرکت های مناسب برای انتخاب وجود دارد؟
سیجانی: سفارش دهنده برای کسب نتیجه مناسب پس از انتخاب شرکت مجری آینده کسب و کار خود را با آن شرکت گره می زند.
از این رو در سه مرحله قبل از خرید، حین انجام پروژه و پس از انجام پروژه موضوع را برای پاسخ به این سوال بررسی کرده ایم:
برخی مواردی که می تواند تا حدود زیادی در بین شرکت های حرفه ای مشترک باشد را شامل می شود بدین شرح است
اصل موفقیت در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی چیست؟ هرچند وجود این موارد برای مناسب بودن شرکت کافی نیست ولی اصولا شرط لازم سپردن پروژه های شما خواهد بود.
۱٫ داشتن تعرفه قیمتی مشخص بابت اقلام خدمات و تعیین محدوده کیفی انجام آن.
۲٫ امکان ارائه مشاوره حضوری در محل فروشنده.
۳٫ نظام تعرفه مشخص خدمات با جزئیات و تعیین محدوده کیفیت انجام در وب سایت.
۴٫ امکان ارائه مشاوره اولیه حضوری در محل شرکت مجری.
۵٫ درج آدرس دفتر شرکت در سایت.
۶٫ عدم نیاز به هماهنگی برای مراجعه به محل شرکت.
۷٫ عضویت حقوقی در سازمان نظام صنفی رایانه ای.
۸٫ امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور و قرارداد رسمی.
۹٫ وجود سابقه کاری بیش تر از ۱۰ سال و حسن شهرت صنفی و نمونه پروژه های انجام شده متعدد .
۱۰٫ گارانتی خدمات انجام شده به مدت یک سال به طور رسمی.
۱۱٫ وجود واحد مدیریت پروژه مستقل و فرآیندهای انجام پروژه استاندارد.
۱۲٫ امکان طراحی گرافیکی رابط کاربری در حضور خریدار و جلسات بررسی حضوری.
۱۳٫ وجود واحد خدمات پس از فروش مستقل.
۱۴٫ وجود واحد هاست و سرور بطور تخصصی و گسترده یا استفاده از خدمات شرکتهای معتبر هاست.

امیدواریم شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد محرک مناسبی برای حرکت صحیح کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای مدرن شود.

در این شرایط عده زیادی امید خود را از دست می دهند و تنها به مدیریت هزینه می پردازند. یادمان باشد که در همین شرایط عده دیگری با تصمیم های جسورانه خود متمایز می شوند و غول های اقتصادی آینده را خواهند ساخت.