فروشگاه اینترنتی

فروشگاه مبلمان اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه مبلمان اینترنتی

دکوراسیون اداری

 

دکوراسیون اداری :

یکی از مهم ترین اقدامات در راستای معرفی یک شرکت یا اداره و فعالیته های انجام شده توسط آن ها ، استفاده از دکوراسیون اداری برای نمایش دادن غیر مستقیم این موضوع می باشد.

اهمیت استفاده از دکوراسیون اداری برای پویا کردن محیط و روح بخشی به آن جا بر کسی پوشیده نیست . از آن جا که کارمندان یک اداره میزان زیادی از وقت خود را در محیط کاری سپزی می کنند ، لذا لازم است که محیطی را برای آن ها فراهم آوریم که ضمن سهولت در انجام کارهایشان ؛ بتوانند از فعالت در آن مجموعه لذت ببرند .

تحقیقات نشان داده است که به هر میزان که محیطی فرح بخش و پویا برای افراد وجود داشته باشد ؛ می توان انتظار بازدهی کاری بیشتری از کارمندان و مدیران آن اداره داشت . همین امر می تواند به ادعای ما در رابطه با لزوم کاربرد دکوراسیون داخلی برای اداره ها ؛ صحه بگذارد .

از طرف دیگر استفاده از دکوراسیون خاص و مرتبط با فعالیت ؛ برای ادارات و شرکت ها می تواند به صورت غیر مستقیم و در عین حال تاثیر گذار و ماندگار ؛ معرف نوع فعالیت مجموعه نیز باشد . چرا که حافظه ی بصری ، یکی از قوی ترین حافظه ها ؛ برای ثبت دیده ها می باشد .

به علاوه نحوه ی استفاده از این دکوراسیون برای بخش های مختلف اداره می تواند تا حد زیادی حس اعتماد مرجوعان را نسبت به آن محیط ، بر انگیزد .

به عنوان مثال می توان از دکوراسیون زیبا و یکپارچه با اندک تمایز خاص و ویژه ای ، از متناسب با فعالیت برای منشی شرکت استفاده کرده و یادکور اتاق مدیر را به گونه ای طراحی کرد که علاوه بر یکپارچگی با کارمندان بخش های دیگر ، حس مدیریتی را نیز القا نماید .

 

 

تریینات جانبی در دکوراسیون اداری

 

تریینات جانبی در دکوراسیون اداری :

همه ی ما به کرات در محط هایی قرار گرفته ایم که نوع خاصی از دکوراسیون ها برای آن ها طراحی شده است و باعث شده که ما حس خوبی به آن فضا داشته باشیم و به اصطلاح شیک بودن را در آن محیط درک نماییم .

دکوراسیون داخلی یکی از موضوعاتی است که می تواند جلوه ی بسیار خوبی را به محیطی که در اختیارمان قرار دارد ؛ بخشیده و به تعبیر عامیانه تر پویایی و سرزندگی را در آن مکان بیشتر کند.

علاوه بر کارها و اقداماتی که به صورت کلی برای هر دکوراسیون اداری انجام می شود ؛ یه سری از کارها و ابزارهایی هستند که تحت عنوان جوانب در ئکوراسیون شناخته شده و به زیبایی دو چندان محیط کمک می کنند . در دکوراسیون ادارات نیز این دسته از اقدامات قابل انجام شدن است که در ادامه به آن ها می پردازیم .

انواع تزیینات جانبی در دکوراسیون اداری :

 

مهم ترین کار در این بحث ؛ استفاده از پنل کوبی دیوارها به وسیله ی متریال ام ادی افی و یا پی وی سی می باشد که هر کدام از آن ها در رنگ های متنوع و طرح های متفاوت و متناسب با محیط ؛ می تواند در هر دکوراسیونی ؛ مورد استفاده قرار بگیرد .

اقدام دیگر استفاده از انواع پارکت و کف پوش ها می باشد که می توان از آن ها در مسیرهای رفت و آمدی و یا برای پوشاندن تمام سطح زمین ، استفاده کرد.

استفاده از نرهای مخفی . هالوژن ها بر روی سقف و دیواره و یا حتی مثلا روی کتاخانه ها و ... تزیین زیبای دیگری در محیط اداری می باشد.

کناف کاری یکی دیگر از اقدامات در این زمینه است که می توان به وسیله ی آن ، دیوارها و سقف های به اصطلاح خام را به اشکال زیبا درآورده و آ« ها را جایگزین رنگ کاری و اقدامات دیگر نمود .

 

 

پارتیشن بندی اتاق های کارمندان در دکوراسیون اداری

 

پارتیشن بندی اتاق های کارمندان در دکوراسیون اداری

بخش اعظمی از نیروهای انسانی مشغول به فعالیت در هر اداره و شرکت را کارمندان آن مجموعه تشکیل می دهند که بالطبع بایستی برای انجام هر چه بهتر فعالیت های آن ها ، تدابیری را در راستای ایجاد فضاهای کاری راحت برای آن ها ، اندیشید .

به همین منظور یکی از الزامات مهمی که در دکوراسیون اداری ؛ مورد توجه دکورات ها قرار می گیرد ؛ پرداختن به مساله ی ایجاد این فضاها برای کارمندان می باشد .

پارتیشن های اتاق کارمندان :

 

یکی از عمده استفاده های پارتیشن بندی اتاق کارمندان این است که علی رغم این که دسترسی آسان به ارتباط با سایر کارمندان را فراهم می آورد ، در عین حال به نوعی به دلیل حائل بندی آن ها ، ارتباط مستقیم آن ها را قطع کرده و باعث ایجاد تمرکز در انجام فعالیت ها شده و به نوعی از اتلاف وقت جلوگیری می شود .

در پارتیشن یندی کارمندی ، دسترسی به برق شبکه و تلفن از مسائل مهم می باشد . اغلب میزهای کارمندی با ابعاد 150در 70 سانتی متر ساخته می شوند و در برخی از این میزها فایل ال که شامل فایل سه کشو باکس کیس کامپوتر و کمدی برای قرار دادن زوم کن تعبیه شده است و سطح رویی آن نیز ، باعث ایجاد فضای کار بیشتر برای کارمند می شود.

در مدل دوم از این میز ها که ساختار ساده تری دارند ؛ تنها فایل سه کشو که به صورت ثابت و به عنوان پایه ی میز و یا به صورت متحرک در زیر میز ساخته شده اند ؛ جایگذاری می شود .

هر کارمند ؛ مدت زمان زیادی از عمر کاری خود را ؛ پشت این میز ها سپری می کنند . پس استفاده ی از تکنولوژی روز و ساختار کاربردی مهندسی شده در تولید دکوراسیون پویا و در عین حال مدرن ؛ از نکات ویژه ی تمایز یک مجموعه ی اداری می باشد.

 

 

اهمیت رنگ در دکوراسیون اداری

 

اهمیت رنگ در دکوراسیون اداری :

اهمیت استفاده از رنگک ها به حدی است که علاوه بر ایجاد زیبایی برای یک فضا ؛ می تواند به نوعی معرف شخصیت یک محیط اداری نیز باشد . بنابراین ضروریت استفاده ی درست و به جای آن ها را نمی توان نادیده گرفت.

 در سال های اخیر ؛ کارشناسان این صنعت ؛ توجه ویژه ای به این مهم داشته اند و تعریف رنگ سازمانی به یک اصل مهم در ایجاد یک کسب و کار بزرگ بدل شده است .

به عنوان مثالی بارز در این راستا ؛ می اتوان به رنگ آبی شرکت ایران خودرو رنگ خاگستری مجموعه بانک پاسارگاد رنگ مشکی برند آدیداس و ... اشاره کرد .

هر مجموعه ای می تواند برای تمایز خود از سایر هم رده ها و نهادها و و مجموعه های مشابه ؛ از ترفندهای مختلف ؛ من جمله از ایجااد رنگ سازمانی بهره ببرد.

این نکته آن قدر حائز اهمیت است که وقتی شما به آن مجموعه وارد می شوید ؛ در تما جزییات مانند : پوشش افراد دکوراسیون داخلی مجموعه و حتی بعضا در سزبرگ ها پاکت ها و کلیه ی لوازم اداری ؛ این هارمونی رنگی رعایت شده است . به  گونه ای که چنان چه مشابه آن رنگ را در محیط خارچی ببینیم ؛ به صورت ناخودآگاه ؛ ذهن ما به آن معطوف می شود .

و این خود کافی است که استفاده از رنگ ها را نقطه ی عطفی برای معرفی سازمان یا اداره ای در میان مردم بدانیم .

علی رغم این که استفاده از رنگی خاص و رعایت آن در جزییات می تواند عامل مهمی برای کسب موفقیت در معرفی باشد ؛ اما اهمیت آن در استفاده برای دکوراسیون اداری ؛ بیشتر از سایر بخش ها و ابزار می باشد . چرا که هر فردی به محض ورود به یک شرکت یا اداره اولین چیزی که به چشم می بیند و روی آنت متمرکز می شود ؛ دکوراسیون خاص اداره می باشد . بنابراین نباید از اهمیت فاکتور رنگ در این راستا غافل شد .